De ani buni Oradea este declarată, de către diverse instituții media, cel mai frumos, cel mai bine administrat, cea mai mare minune a României contemporane. În fiecare an, pentru a întreține această imagine, Asociația pentru Promovarea Turismului în Oradea și Regiune (APTOR) investește bugete impresionante, variind între 5 și 17 milioane de lei.
Oficial, banii sunt cheltuiți pentru atragerea turiștilor în Oradea, în acest scop fiind organizate evenimente grandioase și plătindu-se sume consistente pentru promovare în media și social-media. Numai că investițiile de zeci de milioane de euro efectuate de APTOR în 10 ani (Asociația a fost înființată în 2015) nu se prea văd.
Numărul de turiști veniți în Oradea în 2024 a fost de puțin peste 235.000, cu 14.000 mai puțini decât a atras stațiunea Băile Felix, din apropierea Oradei, stațiune care nu cheltuiește aproape de loc pentru promovare. De asemenea, numărul turiștilor care au venit în Oradea în 2024 (235....