Extinderea rețelei metroului bucureștean era în plină desfășurare spre finalul anilor ‘80. De la unica magistrală Timpuri Noi-Semănătoarea, cu 6 stații, inaugurată în 1979, s-a ajuns la 12 stații în 1981, la 17 până în 1984 și 24 de stații în 1989, când se și închide inelul central.
În toți acești ani au fost o serie de evenimente, în special legate de evoluția șantierului metroului. Unul dintre acestea, relativ anecdotic, este cel al inundării stației Unirea cu ape reziduale și dejecții, chiar înaintea unei vizite a lui Mihail Gorbaciov.
MIERCURI 13, ZI CU GHINION
13 aprilie 1988 rămâne însă o dată aparte în această cronologie. O garnitură de metrou formată din mai multe rame de câte 2 vagoane a deraiat la intrarea în stația Eroilor, venind dinspre Piața Unirii. “S-a urcat cu roțile pe pereți și a tras după el și linia. Marele noroc a fost că în acea zonă era restricție de viteză și, mai mult, trenul se afla în frânare deoarece intra în stație, mai mult a deraiat ...