//=Assets::insertQuantcastScript()?>
//= $advertPlaceholder ?>//= $advertPlaceholder ? "rnet-advert-300-250-only-mobile":"" ?> //= $beforeTitleAdvert ?>- Acasă
- Stiri Actuale
- Stiri Sociale
- Antifrauda a pus ochii pe magazinele care nu aplică reducerile la alimentele de bază. Controale pe bandă rulantă și amenzi uriașe
Direcţia generală antifraudă fiscală, din ministerul Finanţelor, a aplicat amenzi de 4 milioane de lei la magazinele prinse că nu aplică preţuri corecte la alimentele de bază,
”Amenzi de 4 milioane lei pentru cei care nu aplică preţuri corecte la alimentele de bază. Când Guvernul României a decis plafonarea marjelor de adaos comercial la alimentele esenţiale, am spus că este important ca efectele măsurii să apară pe tot lanţul, de la procesator până la vânzătorul final şi distribuitor. Tocmai de aceea am cerut atenţie maximă, pentru a asigura echitatea şi corectitudinea în mediul economic. Urmare a controalelor efectuate zilele acestea în Bucureşti de inspectorii Direcţiei generale antifraudă fiscală, au fost aplicate amenzi în valoare de 4 milioane lei”, anunţă Marcel Boloş, pe Facebook.
Inspectorii antifraudă au sancţionat un operator economic care activează în domeniul distribuţiei de legume-fructe, cu o amendă în valoare totală de 2 milioane de lei pentru depăşirea în mod repetat a cotei de adaos comercial prevăzută de ordonanţă. Este vorba despre un operator economic care este furnizor pentru marile lanţuri de magazine şi majoritatea hypermarket-urilor.
De asemenea, un alt distribuitor din Bucureşti a fost amendat cu 2 milioane de lei pentru nerespectarea cotei de maximum 5% faţă de preţul de achiziţie al unor produse alimentare, cum ar fi fasole uscată, ulei etc.
”Reamintesc că măsura are ca obiectiv final ieftinirea preţului la produsele alimentare printr-o plafonare a marjelor de adaos comercial, la nivel de procesator cu 20%, la nivel de distribuitor cu 5% şi la nivel de vânzător final cu 20%. Decizia a venit pentru ca familiile de români să nu fie nevoite să plătească şi 80% mai mult la un produs esenţial, cum ar fi pâinea sau laptele. Scopul nostru este ca oamenii să găsească în magazine preţuri corecte. S-au văzut efectele: produse mai ieftine şi cu 50%”, adaugă ministrul.
El subliniază însă că aceste reduceri de preţuri funcţionează pe termen scurt.
”Pe termen lung este nevoie de creşterea producţiei interne, pentru a determina cu adevărat o scădere a preţurilor. Continuăm să găsim soluţii şi să investim în industria alimentară, pentru ca noi să procesăm ceea ce producem”, spune Boloş.
REALITATEASPORTIVA.NET
REALITATEASTAR.NET
TABU.RO
Citește și
PLAYTECH.RO
TABUHIGHLIFE.RO
BZI.RO
LUMEAPOLITICA.RO