După o perioadă extrem de dificilă cauzată de pandemie, sectorul HoReCa din Bucureşti se străduieşte să recupereze pierderile prin diverse taxe aplicate clienţilor. O nouă practică în restaurantele din marile oraşe transformă simpla rezervare într-un angajament contractual, cu condiţii precum taxa de rezervare, precomandă obligatorie, consum minim garantat şi, în plus, taxa suplimentară pentru aducerea tortului din afară, chiar dacă restaurantul nu are acest produs în meniu.
Un exemplu elocvent este oferit de un restaurant situat în Cartierul Armenesc. „Nu avem tort în meniu, dar vă putem oferi cheesecake. Altfel, dacă aduceţi tortul din afară, trebuie să aveţi certificat de conformitate şi să achitaţi o taxă de 450 de lei”, spune un reprezentant al restaurantului, în timp ce o potenţială clientă caută să rezolve detaliile pentru o sărbătoare. Motivaţia? „Aşa se practică.” Aceasta înseamnă că servirea, tăierea, vesela, curăţenia, păstrarea tortului la frigider şi consumul de e...