Construcția unui pod peste Siret, care să lege Botoșani și Suceava, blocată de gândaci şi broaşte protejate de lege

acum 1 an 155

Podul peste Siret de la Talpa, de aproape 8 milioane, ar urma să lege două județe: Botoşani şi Suceava, însă proiectul este blocat pe motiv că afectează habitatul unde trăiesc rădașca, croitorul cenușiu și broasca europeană de baltă, specii protejate de lege, transmite Agerpres.


Lucările la pod au fost blocate după ce Agenţia Naţională pentru Arii Naturale Protejate a anunțat că în zona traseului trăiesc cele trei specii protejate de lege, a anunțat luni, 23 octombrie, preşedintele Consiliului Judeţean Botoşani, Doina Federovici, la o întâlnire cu ministrul mediului, Mircea Fechet.


„CJ Botoşani şi CJ Suceava au identificat soluţiile pentru reluarea unei investiţii majore la nivelul celor două judeţe şi mă refer aici la acel proiect blocat de ani de zile: podul de peste Siret, de la Talpa. Cele două consilii judeţene au semnat un acord, au realizat expertizele tehnice, mai mult decât atât, am realizat şi studiul de fezabilitate pentru acest pod extrem de important pentru noi”, a declarat Doina Federovici.


Șefa CJ Botoșani a avertizat că, din cauza protejării acestor broaşte şi gândaci, autorităţile judeţene din Botoşani şi Suceava riscă să piardă o finanţare de opt milioane de euro.


„Este o investiţie de aproape opt milioane de euro, o investiţie blocată de altfel de ariile protejate pentru că, în zonă, ce să vedeţi, trăiesc doi gândaci: rădaşca şi croitorul cenuşiu şi, mai mult decât atât, broasca europeană de baltă”, a continuat Federovici.


De cealaltă parte, ministrul mediului a spus că investiţiile în infrastructura strategică nu trebuie să fie oprite, indiferent dacă prin anumite zone sunt descoperite specii protejate.


„România este una dintre cele mai bogate ţări din Europa la capitolul acesta, în timp ce alţii au terminat-o şi cu pădurile seculare şi cu carnivorele mari şi cu alte specii care la noi încă se mai găsesc. E o chestiune pe care, pe de o parte, trebuie să o protejăm, dar nu o facem în detrimentul cetăţenilor”, a declarat ministrul Mircea Fechet.


Ministrul a dat exemplu investițiile din alte țări, unde „s-au construit autostrăzi, mii de kilometri prin mijlocul ariilor naturale protejate”.


„Și la Bacău avem şi pod, şi viaduct, prin mijlocul ariei. Au deranjat o săptămână acolo câteva păsări şi în următoarea săptămână păsările s-au întors acolo unde stăteau dintotdeauna şi nu s-a întâmplat nicio tragedie”, a continuat Fechet.


La Talpa a existat un pod de beton armat peste Siret care a fost aruncat în aer în timpul celui de-Al Doilea Război Mondial. Construcţia lui a fost reluată în anul 1995, când au fost ridicați câțiva piloni, însă a fost abandonată din lipsă de fonduri.


În cursul anului 2022, proiectul a fost reluat de către administraţiile judeţene din Botoşani şi Suceava. Terminarea lui ar scurta semnificativ drumul dintre Botoșani și Suceava, unde localnicii sunt nevoiți să facă un ocol de zeci de kilometri.


Singurele căi de acces sunt pe drumul Botoșani-Suceava, cu podul din apropierea localității sucevene Dumbrăveni, dar și prin localitatea Siret. Localnicii din șase comune și două orașe sunt nevoiți astfel să facă un ocol de 70 de kilometri, notează Adevărul.



Sursa: https://www.libertatea.ro/stiri/constructia-unui-pod-peste-siret-care-sa-lege-botosani-si-suceava-blocata-de-gandaci-si-broaste-protejate-de-lege-4701081

Citiți întregul articol

Declinarea răspunderii !!!

SP1.RO este un agregator automat de știri din România. În fiecare articol, preluat de SP1.RO cu maxim 500 de caractere din articolul original, este specificat numele sursei și hyperlink-ul către sursă.

Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (caleaeuropeana.ro).

Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail la [email protected] și conținutul va fi șters în cel mai scurt timp posibil.