Cum cumperi bilet de STB prin SMS. Numărul la care trebuie să trimiți mesaj

acum 10 luni 82

După modelul altor capitale europene, Bucureştiul, inclusiv regiunea Ilfov, are în prezent un bilet unic pentru călătoria cu transportul public. Astfel, în Capitală se poate călători cu mijloacele de transport în comun ale Societății de Transport București (STB) mai simplu și mai accesibil deoarece există posibilitatea să cumperi bilet prin SMS. Această metodă modernă, facilă și rapidă permite călătorilor să obțină tichete de călătorie în doar câteva secunde fără să mai fie nevoie să se deplaseze la punctele de vânzare.


Cumpărarea unui bilet unic de transport STB prin SMS reprezintă o modalitate convenabilă de a călători cu mijloacele de transport în comun în București. Cu opțiuni variate de bilete și modalități de plată, STB facilitează transportul public în oraș și în zona metropolitană prin soluții adaptate nevoilor fiecărui călător. Dacă vrei să eviți să stai la coadă pentru a-ți procura un bilet pentru următoarea ta călătorie cu STB-ul, în cele ce urmează îți vom spune cum poți să achiziționezi un astfel de bilet, cât costă acesta, cât timp este valabil, dar și alte informații utile.


Cum cumperi un bilet STB prin SMS


O metodă modernă de plată pentru o călătorie cu mijloacele de transport în comun ale STB o reprezintă, cum spuneam, plata prin SMS. Prin mesajul SMS poate fi achitată contravaloarea unei călătorii metropolitane valabilă 90 de minute sau a unui abonament metropolitan valabil timp de 24 de ore, ambele putând fi folosite pe toate liniile de transport public.



Pentru a achiziționa prin SMS un bilet valabil pe mijloacele de transport STB (tramvai, troleibuz și autobuz) este nevoie să trimiți un mesaj text la numărul scurt 7458, care este disponibil în toate rețelele naționale de telefonie mobilă. Mesajul trebuie să conțină o literă sau o combinație de litere. Mai exact, SMS-ul va conține litera „C”, dacă dorești să cumperi o călătorie metropolitană sau literele „AB”, în cazul în care dorești să cumperi un abonament metropolitan.


În cazul în care dorești să cumperi mai multe bilete sau legitimații de călătorie va trebui să trimiți câte un SMS pentru fiecare dintre titlurile de călătorie, care vor activa coduri de control diferite.


Cât costă un bilet achiziţionat prin SMS


Printr-un singur SMS pe care trebuie să-l trimiți, așa cum spuneam, la numărul scurt 7458, disponibil în toate rețelele naționale de telefonie mobilă, vei putea achiziţiona o călătorie metropolitană cu durata de valabilitate de 90 de minute la prețul de 0,62 euro + TVA sau un abonament metropolitan cu valabilitate de 24 de ore, la prețul de 1,50 euro + TVA. Plata se poate efectua de pe orice tip de telefon mobil, cu condiția ca acesta să fie conectat la oricare dintre rețelele naționale și să fie utilizat cu abonament sau cu o cartelă Prepay (cu credit disponibil).


SMS-ul prin care achiziționezi un tichet de călătorie STB este gratuit în reţelele Vodafone şi DigiMobil, în timp ce în reţelele Orange și Telekom acesta are un cost de 0,05 euro + TVA, se precizează pe site-ul oficial STB. Siguranța plății prin SMS este garantată de platforma de operare, care este prevăzută cu un mecanism antifraudă. Pentru mai multe detalii poți să apelezi numerele de telefon 021.9391 (Call Center) sau 021.311.13.98 (Serviciul Desfacere Legitimații Călătorie) sau să trimiți un e-mail la adresa [email protected].


În același timp, trebuie să te asiguri că primești codul de confirmare al călătoriei. În cazul în care nu ai primit acest cod, comanda nu este considerată validă, ceea ce înseamnă că biletul tău de călătorie nu a fost activat. Există mai multe motive pentru care nu ai primit SMS-ul de confirmare a plății. Fie ai tastat un cod de comandă greșit, fie nu mai ai memorie pentru primirea mesajelor noi, fie SMS-ul trimis de tine nu a ajuns în serverul de comandă (congestionare, căderi, etc.) ori pur și simplu nu ai semnal la telefonul tău mobil.


Când trebuie trimis SMS-ul


Trebuie să știi că poți să fii amendat de controlorii STB chiar dacă ai achitat contravaloarea biletului unei călătorii. Mulți călători nu știu faptul că SMS-ul prin care se achiziționează un bilet de călătorie STB trebuie trimis înainte să se urce în mijloacele de transport public, în caz contrar riscând o amendă contravențională de 80 de lei.


Regulamentul de folosire a serviciului de plată prin SMS pentru călătoriile cu mijloacele de transport ale STB este disponibil doar pe site-ul oficial al societății și doar acolo este menționat faptul că SMS-ul trebuie trimis înainte de a te urca în mijloacele de transport public. Călătorii trebuie să trimită SMS-ul înainte de a urca în vehiculele STB SA, iar în câteva secunde vor primi un mesaj care va conţine un cod de confirmare a tranzacţiei. Titlul de călătorie achiziționat prin SMS trebuie să fie corespunzător mijlocului de transport care urmează să fie utilizat, iar la solicitarea reprezentanților corpului de control acesta trebuie prezentat spre verificare. SMS-ul trebuie păstrat pe toată durata zilei, până la expirarea valabilităţii abonamentului sau, în cazul celorlalte linii, până la efectuarea integrală a călătorie, se mai precizează pe site-ul STB.


Cât timp este valabil biletul STB cumpărat prin SMS


Plata unui titlu de călătorie metropolitană îți permite să utilizezi orice mijloc de transport public de suprafață din regiunea București-Ilfov. Valabilitatea biletului de călătorie pornește din momentul în care primești codul de confirmare a tranzacției.


După cum spuneam, un bilet unic de călătorie cu mijloacele de transport în comun are o valabilitate de 90 de minute. În acest interval poți schimba oricâte mijloace de transport dorești, cu condiția să nu depășești ora-limită până la care este valabil tichetul. Este important de știut și faptul că, în cazul în care valabilitatea tichetului de călătorie expiră înainte de a efectua integral călătoria, va trebui să achiziționezi un bilet nou.


În același timp, facem precizarea că mesajul care conține codul de confirmare a tranzacției va trebui să-l păstrezi pe toată perioada călătoriei în smartphone până la efectuarea integrală a călătoriei, până la expirarea abonamentului ori până la încheierea zilei. De asemenea, când îți este solicitat biletul de călătorie, acest cod va trebui să-l prezinți reprezentanților corpului de control STB. Mai trebuie să știi că titlul de călătorie pe care l-ai achiziționat trebuie să corespundă mijlocului de transport pe care îl vei folosi. Nu în ultimul rând, bateria telefonului tău mobil pe care l-ai folosit pentru achiziționarea titlurilor de călătorie prin SMS trebuie să fie încărcată suficient pe toată perioada de valabilitate a titlului de călătorie.


Plata biletului STB cu cardul bancar


În orice mijloc de transport din zona București-Ilfov există validatoare contactless. Acestea permit validarea unui card bancar prin simpla apropiere a acestuia ori a telefonului mobil de semnul „contactless”. De asemehnea, pe mijloacele de transport STB mai noi, inclusiv autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid și Otokar, aceste validatoare permit în plus validarea şi a cardului special de transport. Tranzacția este securizată, iar tariful pentru o călătorie este același prevăzut în oferta tarifară STB SA (3 lei), fără comision sau alte taxe. 


În anumite mijloace de transport, inclusiv în tramvaiele liniilor de noapte 1 și 10 și în cele de pe linia 41, tranzacţia va fi confirmată prin mesajul „APROBAT”, afişat pe ecranul verde al validatorului. În cazul în care ecranul terminalului se va colora în roşu, iar acesta va afişa mesajul „DECLINAT”, înseamnă că tranzacţia nu a fost aprobată și, deci, biletul nu a fost validat. În acest caz, călătoria va trebui achitată prin modalităţi de plată alternative. În schimb, în autobuzele menționate anterior, validatoarele vor confirma tranzacţia prin aprinderea a patru leduri ale validatorului, urmată de un semnal sonor scurt. Pe ecranul validatorului va fi afișat mesajul „Călătorie plăcută!”.


Cum procedezi când cumperi mai multe bilete


Dacă achiziționezi mai multe tichete de călătorie, validările multiple se pot efectua prin alegerea opţiunii dedicate. În autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid și Otokar, validarea multiplă se face prin apăsarea butonului „+”. În schimb, tramvaiele de pe liniile 1, 10 şi 41, operaţiunea se va efectua prin apăsarea tastei „Start”, după ce cardul de călătorie a fost validat în prealabil pentru o persoană. La solicitarea controlorilor STL, călătorii vor trebui să apropie cardul bancar de unul dintre validatoarele aflate în autobuzele Mercedes-Benz Citaro Hybrid și Otokar, în timp ce în tramvaiele de pe liniile 1, 10 și 41 aceștia trebuie să comunice agenților de control ultimele patru cifre ale cardului pentru ca aceștia să poată verifica dacă plata călătoriei a fost efectuată.


Plata biletului STB prin aplicația mobilă 24Pay


De asemenea, locuitorii din regiunea București-Ilfov, dar și din alte 17 orașe din țară, pot folosi un nou serviciu digital pentru achiziționarea unui bilet de călătorie STB. Este vorba despre aplicația mobilă 24Pay. Potrivit site-ului oficial, aceasta permite plata călătoriei cu smartphone-ul prin salvarea unui card bancar în cadrul aplicației. Securitatea tranzacției este asigurată prin tehnologia Mastercard/Visa. 


Poți utiliza aplicația 24Pay fără să fie nevoie să deții un card de transport, iar biletele de călătorie cumpărate prin aplicație vor fi activate automat, după confirmarea tranzacției. În acest caz nu mai este necesară validarea acestora la echipamentele montate în mijloacele de transport. De asemenea, titlul de călătorie achiziționat rămâne salvat în aplicație, la secțiunea „Istoric”, astfel că acesta va putea fi prezentat spre verificare agenților de control.


Tarifele titlurilor de călătorie achiziționate prin aplicația 24Pay sunt tot cele prevăzute în oferta tarifară a STB SA, fără comisioane sau alte taxe, indiferent de tipul de card bancar utilizat. Trebuie să știi că, și în cazul utilizării aplicației, plata călătoriei trebuie realizată înainte de urcarea în mijloacele de transport public. Aplicația 24Pay este disponibilă pentru sistemele de operare Android și iOS, iar utilizatorii o pot descărca gratuit din Google Play, App Store sau din Huawei AppGallery. De asemenea, aceasta se poate descărca și prin scanarea codului QR afișat în mijloacele de transport în comun.


Plata biletului STB prin aplicația mobilă Youth TB


Aplicaţia mobilă Youth TB aparţine STB SA și poate fi descărcată gratuit din Google Play sau App Store. Aceasta permite achiziționarea biletelor de călătorie pe mijloacele de transport în comun de suprafață din zona metropolitană București-Ilfov şi a titlurilor de călătorie integrate cu operatorii feroviari de pe ruta Gara de Nord – Aeroportul Otopeni „Henri Coandă”, fără să fie necesară deținerea unui card de transport.


De asemenea, Youth TB îți oferă posibilitatea să cumperi abonamente metropolitane şi integrate cu tarif integral sau cu tarif redus 100% pentru elevii înscriși la o unitate de învățământ acreditată din Municipiul București sau din Județul Ilfov. Acestea sunt valabile pe toate liniile de transport public de suprafață din București-Ilfov, indiferent de operatorul de transport. Youth TB permite modificarea perioadei de valabilitate a abonamentelor, doar dacă acestea nu şi-au început deja valabilitatea. Prin această aplicație pot fi achiziţionate călătorii și abonamente metropolitane valabile pe autobuz, tramvai și troleibuz – călătorie metropolitană 90 minute (3 lei) și abonamente metropolitane valabile 24 ore (8 lei), 72 ore (20 de lei), 7 zile (30 de lei), 1 lună (80 de lei), 6 luni (400 de lei) și 12 luni (700 de lei), precum și abonamente integrate metropolitane și tren, valabile pe autobuz, tramvai, troleibuz și tren – abonament metropolitan integrat suprafață + tren Gara de Nord - Aeroportul Otopeni pe 1 lună (140 de lei), 6 luni (800 de lei) sau 12 luni (1.400 de lei), potrivit STB.


Plata biletelor STB online


Societatea de Transport București oferă călătorilor posibilitatea să-și încarce cardul de transport online. Pentru asta trebuie să-ți faci cont gratuit pe platforma STB dedicată pe baza unei adrese de e-mail valabilă și apoi să urmezi instrucțiunile. Vei primi notificări pe e-mail referitoare la soldul cardului tău.


Cum cumperi bilet STB de la automatele de vânzare


O altă metodă prin care poți cumpăra bilet STB o reprezintă automatele de vânzare, la care pot fi procesate următoarele operațiuni: reîncărcarea titlurilor de călătorie existente pe cardul de transport, vânzarea unor titluri noi de călătorie, achiziţionarea cardurilor de tip „Multiplu”, consultarea titlurilor de călătorie încărcate pe cardul de transport și consultarea hărţii reţelei de transport a STB SA.


Cardul Activ nominal poate fi încărcat sau reîncărcat la automatele de vânzare cu oricare dintre titlurile de călătorie existente în oferta tarifară a Societății de Transport București, cu excepția abonamentelor reduse cu 50%. De asemenea, mai aflăm de pe site-ul STB că poți să încarci sau să reîncarci Cardul Activ nenominal la un automat de vânzare cu portofel electronic, călătorii și abonamente valabile 24 de ore, 72 de ore sau 7 zile. Portofelul electronic poate fi încărcat/reîncărcat cu cel mult 50 de lei. De asemenea, și Cardul Multiplu poate fi încărcat la automatele de vânzare cu călătorii și abonamente de 24 ore, 72 ore sau 7 zile. Acest card este transmisibil și se emite gratuit, cu condiția să fie încărcat cu minimum două călătorii. Călătoriile metropolitane încărcate pe Cardul Multiplu sunt valabile 60 de zile de la data achiziției. Cardul Multiplu nu este reîncărcabil. La automatele de vânzare se poate plăti atât cash, cât şi cu cardul bancar. În cazul plăţii cu bancnote sau monede, automatul de vânzare eliberează rest. Instrucțiunile de utilizare a automatelor de vânzare pot fi accesate aici. Harta automatelor de vânzare poate fi accesată aici.


Vezi şi cum se plătește parcarea în București!


Sursa: https://www.libertatea.ro/stiri/cum-cumperi-bilet-stb-prin-sms-numarul-trimiti-mesaj-4764489

Citiți întregul articol

Declinarea răspunderii !!!

SP1.RO este un agregator automat de știri din România. În fiecare articol, preluat de SP1.RO cu maxim 500 de caractere din articolul original, este specificat numele sursei și hyperlink-ul către sursă.

Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (caleaeuropeana.ro).

Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail la [email protected] și conținutul va fi șters în cel mai scurt timp posibil.