Din culisele retailului local: Produsele marcă proprie de proveniență străină predomină față de produsele românești / Cât de mult a crescut adaosul comercial începând cu 2020

acum 2 ore 18

 Efectele plafonării adaosurilor comerciale

Ca urmare a OUG nr. 67/2023, care plafonează adaosurile la anumite categorii de produse alimentare, Consiliul Concurenței a monitorizat evoluția prețurilor la raft. Analiza arată că, în majoritatea cazurilor, prețurile produselor vizate au scăzut, ceea ce a avut efecte pozitive pentru consumatori.

Totuși, autoritatea a constatat un efect de tip „waterbed”: pierderile de profit la produsele plafonate au fost recuperate prin creșterea prețurilor la alte categorii de produse, atât alimentare, cât și nealimentare.

Posibile efecte pe termen lung

Prelungirea plafonării adaosurilor poate determina reechilibrări și adaptări ale retailerilor, care ar putea provoca dezechilibre în lanțul de producție sau în alte segmente de piață. Conform Legii concurenței, astfel de măsuri sunt justificate doar în situații excepționale (criză, dezechilibru cerere-ofertă sau disfuncționalități ale pie...

Sursa: https://www.mediafax.ro/economic/din-culisele-retailului-local-produsele-marca-proprie-de-provenienta-straina-predomina-fata-de-produsele-romanesti-cat-de-mult-a-crescut-adaosul-comercial-incepand-cu-2020-23642657

Citiți întregul articol

Declinarea răspunderii !!!

SP1.RO este un agregator automat de știri din România. În fiecare articol, preluat de SP1.RO cu maxim 1000 de caractere din articolul original, este specificat numele sursei și hyperlink-ul către sursă.

Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (caleaeuropeana.ro).

Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail la [email protected] și conținutul va fi șters în cel mai scurt timp posibil.