Efectele plafonării adaosurilor comerciale
Ca urmare a OUG nr. 67/2023, care plafonează adaosurile la anumite categorii de produse alimentare, Consiliul Concurenței a monitorizat evoluția prețurilor la raft. Analiza arată că, în majoritatea cazurilor, prețurile produselor vizate au scăzut, ceea ce a avut efecte pozitive pentru consumatori.
Totuși, autoritatea a constatat un efect de tip „waterbed”: pierderile de profit la produsele plafonate au fost recuperate prin creșterea prețurilor la alte categorii de produse, atât alimentare, cât și nealimentare.
Posibile efecte pe termen lung
Prelungirea plafonării adaosurilor poate determina reechilibrări și adaptări ale retailerilor, care ar putea provoca dezechilibre în lanțul de producție sau în alte segmente de piață. Conform Legii concurenței, astfel de măsuri sunt justificate doar în situații excepționale (criză, dezechilibru cerere-ofertă sau disfuncționalități ale pie...

acum 2 ore
18











.jpeg)











English (US) ·
Romanian (RO) ·