Cu scumpiri de peste 7%, oamenii ajung să cumpere doar produse la reducere sau renunță complet la unele dintre ele. Astfel, românii au fost ceva mai cumpătați la cumpărături în prima parte a anului.
Un studiu recent arată o încetinire a creșterii consumului în primele șase luni din 2025. Dacă ne referim la cantități, vedem o creștere de doar 1,2% la valoare 4,3% dacă e să comparăm cu aceeași perioadă a anului trecut, vedem cantități în creștere cu 3,8% și ca valoare, aproape 7% vorbim și despre reduceri, pentru că au reprezentat aproape un sfert dintr-un coș de cumpărături.
24,4% au căutat cel mai mult alimente la reducere aproape 27% pondere de de de asemenea, produse de îngrijire a locuinței aproape 40% și produse de îngrijire personală peste 30% pe de altă parte, la unele produse s-au înregistrat și scăderi la vânzări. Vorbim despre detergenți de vase sau de rufe cu 2,3% și 6,5% scădere, dar și la vicii sau băuturi răcoritoare care conțin zahăr.
...