„Sunt inspector principal de poliție, a fost făcută o plângere din partea băncii privind o posibilă fraudă” – acesta a fost începutul apelului care a inițiat întreaga înșelătorie. De fapt, era un caz tipic de „spoofing”, în care apelantul utilizează un număr de telefon care pare autentic, dar este de fapt falsificat.
Femeia a fost informată că este implicată într-o anchetă și că, pentru a-și dovedi buna credință, trebuie să obțină un credit pe numele ei și să transfere banii într-un „cont sigur”, urmând ca suma să fie restituită după încheierea investigației. Urmând instrucțiunile pas cu pas, ea a obținut un împrumut, a retras banii și i-a depus într-un aparat de tip „tonomat”, exact cum i s-a solicitat. Ulterior, escrocii au închis apelul, iar toate mesajele au dispărut.
Dragoș Stanca, expert în domeniul digital, subliniază că aceste apeluri conțin adesea termeni inexacti, precum „Oficiul de Poliție al României” sau „Banca României Naționale”, indicând clar că interlocu...