Marea majoritate a companiilor de tip blue-chip au evitat până acum plata cu criptomonede, deoarece volatilitatea crescută a bitcoin şi a altor tokenuri digitale le face nepractice pentru comerţ. Reglementarea deficitară şi consumul mare de energie necesar pentru producerea lor a împiedicat de asemenea răspândirea criptomonedelor ca mijloc de plată.
Un exemplu este producătorul american de automobile electrice Tesla, care, în 2021, a început să accepte plata în bitcoin, cea mai importantă criptomonedă, după care directorul general Elon Musk a pus capăt schemei din motive de îngrijorări cu privire la impactul asupra mediului.
Cu toate acestea, directorul de marketing de la Ferrari, Enrico Galliera, a declarat, pentru Reuters, că criptomonedele au făcut eforturi pentru a-şi reduce amprenta de carbon prin adoptarea unui nou software şi o utilizare mai extinsă a surselor de energie regenerabilă.
"Ţinta noastră de a ajunge la neutralitatea emisiilor de carbon până în 2030, alături de întregul nostru lanţ de valoare adăugată, este absolut confirmată", a precizat Enrico Galliera.
Potrivit acestuia, decizia de a accepta plata cu criptomonede a venit ca răspuns la solicitările venite de pe piaţă şi din partea dealerilor, în condiţiile în care mulţi clienţi au investit în criptomonede.
"Unii sunt tineri investitori care au făcut avere din criptomonede. Alţii sunt investitori mai tradiţionali care vor să îşi diversifice portofoliile", a adăugat Galliera.
În prima jumătate a acestui an, Ferrari a livrat peste 1.800 de automobile în regiunea America, în care sunt incluse şi SUA.
Galliera nu a dezvăluit câte automobile se aşteaptă Ferrari să vândă cu plata în criptomonede, dar a subliniat că portofoliul de comenzi este unul puternic şi complet acoperit până în 2025, adăugând că firma a vrut să testeze acest domeniu în extindere.
"Asta ne va ajuta să ne conectăm cu oamenii care nu sunt în mod neapărat clienţii noştri, dar ar putea să îşi permită un Ferrari", a subliniat Galliera.
Constructorul italian, care în 2022 a vândut un număr de 13.200 de automobile, la preţuri care încep de la peste 200.000 de euro şi merg până la două milioane de euro, are de gând să extindă schema cu plata în criptomonede şi în Europa, în primul trimestru al anului următor, şi apoi în alte regiuni unde criptomonedele sunt acceptate ca mijloc legal de plată.