Activitatea operatorului de transport în comun din Braşov - RATBV este afectată, în aceste zile, în urma unui atac cibernetic, produs asupra unui furnizor de sisteme informatice al societăţii, a transmis conducerea acesteia, citată de Agerpres.
Atacul, care nu a vizat direct RATBV, ci furnizorul de sisteme informatice şi care a afectat şi alte societăţi de transport public din ţară, a perturbat atât desfăşurarea activităţilor de eliberare şi încărcare a cardurilor de transport, cât şi programarea vehiculelor pentru îndeplinirea planului de transport.
"Incidentul produs zilele trecute (...) a impus luarea unor măsuri de eliminare a riscurilor specifice, fiind afectate parţial activităţile de ticketing şi cele de programare şi urmărire a vehiculelor aflate în circulaţie. Menţionăm faptul că datele niciunui călător şi ale niciunei firme colaboratoare nu au fost afectate de acest incident şi îi asigurăm pe toţi clienţii ori partenerii RATBV că acţiunile întreprinse au dus la securizarea bazelor noastre de date", se arată într-un comunicat al operatorului de transport în comun.
Conform acestuia, "având în vedere complexitatea sistemelor informatice ale RATBV, repunerea acestora în funcţiune în condiţii de maximă siguranţă cibernetică este o activitate laborioasă, astfel încât este dificil de determinat cu precizie momentul finalizării procedurilor de remediere".
Pentru plata călătoriilor (simple sau abonament), utilizatorii sistemului de transport pot folosi aplicaţia 24Pay instalată pe telefonul mobil sau pot plăti călătoriile cu ajutorul cardurilor bancare la validatoarele dedicate (justificarea călătoriei nu necesită prezentarea chitanţei la control).
De asemenea, chioşcurile şi automatele RATBV vând în continuare bilete de hârtie şi unele titluri încărcate pe cardul de transport, precum portofel electronic. Totodată, beneficiarii de gratuităţi la transportul public pot călători în baza documentelor justificative, a precizat conducerea RATBV.