Producția auto din România a înregistrat o scădere semnificativă în ianuarie 2025, conform datelor analizate de Profit.ro.
Producția Dacia și Ford afectată
Uzina Dacia din Mioveni și fabrica Ford Otosan din Craiova au raportat rezultate mixte, cu o reducere substanțială la Dacia și o ușoară creștere la Ford. La Mioveni, producția Dacia a scăzut cu 31,49% față de ianuarie 2024, ajungând la doar 22.165 de vehicule.
Această diminuare drastică are două cauze principale
Prima este relocarea producției modelului Jogger în Maroc, înlocuit parțial de noul Bigster, care încă nu a atins volume mari de producție. A doua cauză este legată de noile reglementări europene privind emisiile de CO2.
Noile ținte CAFE impun o medie de emisii de 93 grame de CO2 per vehicul vândut, o provocare pentru Dacia, al cărei model cu cele mai mici emisii (exceptând Spring) este motorul HEV 140, cu 112 grame/km.
Acest fapt ar putea determina uzin...