Potrivit Reuters, linia de 145 de kilometri va lega oraşele Napoli (de pe coasta Mării Mediterane) şi Bari (de pe ţărmul Adriaticii) în doar două ore, faţă de patru ore în prezent.
Tronsonul, aflat în proces de modernizare, va fi administrat de compania feroviară de stat Ferrovie dello Stato (FS) şi ar urma să fie finalizat până în 2028.
„Este un proiect revoluţionar – două porturi italiene şi două mări vor fi conectate”, a declarat Alessio Forestieri, reprezentant al companiei de construcţii Pizzarotti, parte din consorţiul care construieşte linia, alături de Ghella şi Itinera.
Costul total se ridică la puţin peste 6 miliarde de euro, dintre care aproximativ un sfert provin din fondul european de redresare post-COVID.
Italia este cel mai mare beneficiar al acestui fond, dar a fost criticată pentru întârzieri în cheltuirea banilor şi pentru solicitările repetate de modificare a planurilor iniţiale. ...