Milioane de australieni au rămas miercuri fără telefon sau conexiune la internet, după ce al doilea mare furnizor de telecomunicații al țării a suferit o întrerupere inexplicabilă la nivel național, potrivit CNN.
Întreruperea a paralizat sistemele de plată și operațiunile online și a dus la haos la orele de vârf ale dimineții, deoarece rețelele de trenuri și serviciile de transport în comun au fost indisponibile pentru scurt timp în unele orașe.
Directorul general al Optus, Kelly Bayer Rosmarin, a exclus un atac cibernetic, dar într-un interviu acordat postului de radio ABC nu a oferit un motiv pentru întreruperea trecută deja de șase ore, și nici nu a spus cât timp va dura până când serviciile vor fi restabilite.
„Este foarte puțin probabil (ca problema să fi pornit în cadrul software-ului din rețelele Optus), sistemele noastre sunt de fapt foarte stabile… Este o întâmplare foarte, foarte rară”, a spus ea.
„Lucrăm din greu pentru a o pune în funcțiune cât mai curând posibil".
Optus este unitatea australiană a companiei de telecomunicații Singapore Telecommunications și are peste 10 milioane de clienți, aproximativ 40% din populația Australiei.
Spitalele și serviciile de urgență din întreaga țară au fost, de asemenea, afectate de întrerupere, iar numărul de urgențe 000 a fost indisponibil în rețeaia Optus.