Ministrul Mediului, Mircea Fechet, a anunţat, miercuri seară, că ia în calcul ca statul român să suporte o parte din leasingul maşinilor electrice, la fel ca în Franța. Acesta a preczat că va avea o discuție cu producătorii și importatorii de mașini, potrivit News.ro.
Fechet mai spune că, deşi valoarea tichetului pentru Programul Rabla Plus a scăzut, bugetul pentru acest program ar putea fi mai mare în 2024.
Ministrul Mediului, Mircea Fechet a declarat, miercuri seară, la TVR Info că ministerul a primit bani suficienţi în bugetul din 2024 pentru programele pe care le derulează
„În niciun caz nu aş numi bugetul pe 2024 ca fiind unul de suprevieţuire, pentru că e un buget mai mare decât cel de anul trecut. Dacă anul trecut am avut credite bugetare de 2,7 miliarde lei, anul acesta avem peste 3 miliarde de lei.”, a declarat Mircea Fechet.
Întrebat de ce, totuşi, valoarea tichetelor pentru Rabla Plus s-a redus la jumătate, Fechet a precizat că este important bugetul total pentru acest program.
„(...) Eu cred că ne interesează foarte mult valoarea totală a bugetului. Din acest punct de vedere vreau să spun că vom propune un buget şi mai mare decât am avut în anul 2023 pentru Rabla Plus, cu alte cuvinte să punem şi mai multe maşini electrice pe stradă şi să scoatem rable.
Ministrul a precizat că măsura vizează valoarea eco-tichetului, fapt care va însemna un număr mai mare de maşini ce vor putea fi cumpărate de români.
„(...) Dar mai scump, în funcţie de preţul maşinii, pentru că mai există o noutate, preţul maşinilor electrice a scăzut de la an la an, iar valoarea eco-tichetului de aproape 10000 de euro este neschimbată de foarte mulţi ani. (…) ”
„Cred că Rabla Plus va fi un succes şi la anul, chiar dacă valoarea eco-tichetului va fi mai mică. Spun asta uitându-mă la alte state membrue UE. (...)”, a spus Fechet.
Ministrul spune că România ar putea aplica modelul Franţei unde o parte din leasingul maşinilor electrice este suportat de stat.
Acesta a mai precizat că va discuta cu producătorii și importatorii astfel încât statul să finanțeze o parte din leasingul mașinii electrice.
„Poate alegem să finanţăm şi astfel de metode. Vorbim doar de Rabla Plus, maşinile electrice. Speranţa mea e că atunci când vom anunţa programul să putem să fim la aceeaşi masă toţi marii producători de autoturisme şi cu importatorii şi să spunem că toată lumea e mulţumită”, a precizat Mircea Fechet.
Întrebat, de asemenea, dacă la Rabla Clasic se păstrează valoarea tichetului de 7.000 de lei, Fechet a explicat că îşi propune păstrarea acestei valori.