Mircea Dumitru, fost ministru al Educației în Guvernul Cioloș și vicepreședinte al Academiei Române, a declarat pentru Libertatea că noua programă școlară pentru clasa a IX-a ar trebui să abordeze literatura cronologic dar, în același timp, și tematic. Cu alte cuvinte, elevii pot să studieze și cronicarii, dar și autorii consacrați, canonici sau chiar pe cei contemporani. „Cele două abordări nu se exclud. Dimpotrivă, pot fuziona. Dacă nu se ajunge la un compromis, riscăm ca această disciplină să fie aruncată-n derizoriu”.
Comoara din adâncuri
Grigore Ureche, Miron Costin, Ion Neculce sau Mircea Cărtărescu, Ana Blandiana, Tudor Ganea, Nora Iuga, Tatiana Țîbuleac? Oare ce ar alege un elev de 15 ani să studieze la ora de literatură? Oare ce i-ar deschide apetitul pentru lectură? „Letopisețul Țării Moldovei”, „Descriptio Moldaviae”, „Istoria moldo-valahă” sau o operă contemporană, scrisă de un autor pe care, la o adică, l-ar putea întâlni pe stradă sau, cine șt...

acum 5 zile
6























English (US) ·
Romanian (RO) ·