Operațiunea a scos la iveală problemele grave din comerțul cu amănuntul.
Rezultatul: amenzi de peste 2 milioane de lei pentru marile lanțuri de magazine.
Comisarii au verificat cele mai frecvente plângeri ale consumatorilor: prețuri diferite între raft și casă, produse expirate încă în vânzare, alimente ținute la temperaturi greșite și etichete incomplete sau înșelătoare.
Bilanțul controalelor arată o situație îngrijorătoare. Au fost 248 de operatori verificați și 244 de amenzi, 90 de avertismente și 175 de invitații să corecteze problemele.
Toate marile lanțuri au fost vizate: Carrefour, Kaufland, Lidl, Profi, Penny Market și Mega Image. Comisarii au retras de pe rafturi produse în valoare de aproape 100.000 de lei – unele temporar, altele definitiv.
Două magazine au fost închise temporar pentru nereguli grave, iar ANPC a încasat deja peste 600.000 de lei din amenzile aplicate.
Articolu...