Incendiile forestiere din ce în ce mai frecvente au dat o nouă viață acestui avion amfibiu, a cărui istorie datează de la sfârșitul anilor 1960. Canadair a construit prima versiune, CL-215. CL-415 a urmat la începutul anilor 1990. Ambele rămân piloni ai flotelor de avioane pentru stingerea incendiilor forestiere din întreaga lume.
Modelul DHC 515 beneficiază de îmbunătățiri semnificative față de modelul vechi în ceea ce privește avionica, sistemul de control al picăturilor de apă, sistemul de control al cârmei și aerul condiționat, a declarat Neil Sweeney, vicepreședinte al De Havilland Canada.
Primul zbor este programat pentru 2027, urmat de prima livrare către guvernul elen în 2028
„Este un avion pentru piloți”, a declarat Scott Blue, care pilotează un CL-415 pentru Bridger Aerospace, cu sediul în Bozeman, Montana. „Nu am întâlnit încă pe nimeni căruia să nu-i placă să zboare cu el”.
Motoarele put...