Un control făcut de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor la Orange România a scos la iveală o serie de probleme pentru care s-au dat amenzi în valoare de 150.000 de lei și s-a propus „încetarea practicii comerciale înşelătoare”, anunță joi, 2 noiembrie, ANPC, într-un comunicat.
Amenda a fost dată după ce inspectorii au cercetat mai multe documente ale Orange România, respectiv „un punct de vedere aferent contractelor încheiate, ofertelor promoţionale, asigurării de bunuri, accesorii şi câte 10 contracte semnate de către consumatori, de furnizare servicii de telefonie mobile semnate începând cu luna februarie 2023”, menționează ANPC.
În timpul controlului au fost găsite mai multe abateri de la lege, respectiv:
promovarea către public a preţurilor fără ca acestea să includă toate taxele,
comercializarea unor accesorii în rate egale, cu avans zero, la care s-au constatat neconcordanţe de preţ între cel promovat şi cel calculat conform scadenţarului de rate.
ANPC a mai constatat că reclamațiile primite de la clienţi pentru serviciile Prepay erau soluționate în termen de 1.440 ore, depășind termenul legal de 30 de zile.
Altă neregulă depistată a fost rezervarea de către operatorul economic a dreptului de a limita consumul Serviciilor de Date in Roaming SEE în conformitate cu prevederile art. 4 din Regulamentul nr. 2016/2286. După depăşirea acestei limite, Orange putea aplica o suprataxă, fără să informeze consumatorii care sunt prevederile din regulamentul invocat.