Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) reclamă „divergenţele majore” între companiile de asigurări şi service-urile auto, într-un „sector esenţial pentru mobilitatea şi siguranţa cetăţenilor”. POSA consideră că, în loc să colaboreze în interesul asiguratului, cele două părţi se află într-o „permanentă dispută, alimentată de politici comerciale care prioritizează costurile minime în detrimentul calităţii reparaţiilor şi al siguranţei rutiere”. Potrivit lui Marian Lazar, prim-vicepreşedintele asociaţiei patronale, principala sursă a conflictului este încercarea asigurătorilor de a impune tarife de reparaţie nerealiste, care nu reflectă costurile reale ale pieselor, manoperei şi tehnologiilor moderne de reparaţie.
„Ne aflăm în faţa unei realităţi periculoase: asigurătorii sunt interesaţi doar de minimizarea costurilor, iar acest lucru afectează direct calitatea reparaţiilor. Există o tendinţă de a forţa service-urile să accepte preţuri sub nivelul sustenabil, ceea ce duce...