Pierderile s-au accelerat la sfârșitul anului trecut, când mai multe companii importante și-au retras publicitatea de pe X, acuzând conținutul pro-nazist și antisemit tolerat pe platforma lui Musk, scrie site-ul de tehnologie Mashable.
Platforma X, a lui Elon Musk, valorează în prezent aproximativ 12,5 miliarde de dolari, potrivit unei analize recente a fondului mutual Fidelity. Asta înseamnă că platforma valorează cu 71,5% mai puțin decât în momentul în care Musk a preluat-o, în octombrie 2022.
Cu sprijinul unui grup de investitori, omul de afaceri a plătit 44 de miliarde de dolari pentru a achiziționa platforma, cunoscută atunci sub numele de Twitter. Fidelity, fondul care a realizat analiza, este una dintre companiile care dețin acțiuni la X.
Analiza efectuată de Fidelity acoperă o perioadă care se întinde până în noiembrie 2023. Asta înseamnă că evaluarea X include cel puțin o parte din pierderile suferite în urma exodului companiilor care cumpărau reclamă pe platformă, exod care a început la jumătatea lunii noiembrie.
Potrivit site-ului Axios, 10,7% din aceste pierderi s-au produs numai în acea lună. Retragerea reclamelor a fost declanșată de conținutul extremist găzduit de platformă și inclusiv de postările lui Musk.
În seara zilei de 15 noiembrie, omul de afaceri și-a exprimat o aparentă susținere pentru o teorie a conspirației antisemită. În ziua următoare, Media Matters for America, o organizație liberală, a publicat un raport care observa că reclame de la mărci importante au apărut pe X alături de conținut pro-nazist.
Efectele nu au întârziat să apară, iar companii precum Apple și Disney au suspendat publicitatea pe X. Comcast și Warner Brothers Discovery au oprit de asemenea publicitatea pe X, potrivit presei americane, după ce IBM făcuse deja același lucru. Comisia Europeană, rețeaua de televiziune Paramount și studioul de film Lionsgate au retras, de asemenea, banii pentru publicitate pe X.
Într-un raport publicat de New York Times la sfârșitul anului trecut, X lua în calcul pierderi din publicitate estimate la 75 de milioane de dolari în ultimele săptămâni ale anului 2023, ca urmare a boicotului advertiserilor.
Musk a încheiat luna noiembrie spunându-le agențiilor de publicitate „să se ducă naibii”. De asemenea, el a atacat companii precum Disney, pe care le-a acuzat că au retras reclamele de pe X, dar continuă să se promoveze pe Instagram.
Fidelity a redus în mod constant valoarea participației sale la X în ultimul an. În mai 2023, de exemplu, o altă analiză evalua platforma socială la aproximativ 15 miliarde de dolari.