Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat vineri, 27 octombrie, că Podul peste Dunăre de la Brăila, inaugurat la începutul lunii iulie, nu a fost încă recepţionat şi că săptămâna viitoare va merge în zonă și se va interesa ce se întâmplă, a relatat news.ro.
„În primul rând, o să merg şi săptămâna viitoare în zonă şi o să dau mai multe explicaţii acolo. Pe larg o să abordăm subiectul săptămâna viitoare, pentru că voi merge acolo, în zonă, voi merge în primul rând să văd cum merge investiţia drumului expres Galaţi-Brăila, o investiţie care trebuie să se finalizeze la sfârşitul anului, la jumătatea anului viitor. Trebuie să vedem. Da, cu acea ocazie voi detalia şi acest subiect”, a afirmat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a adăugat că lucrările la podul de la Brăila nu au fost recepţionate. „Un singur lucru vreau să spun în acest moment: acea lucrare n-a fost recepţionată. Punct. Restul detaliem săptămâna viitoare, vă asigur, fără niciun fel de problemă”, a mai spus Grindeanu.
Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, al treilea ca mărime din Europa și una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România, a fost inaugurat pe 6 iulie, în prezența mai multor oficiali, inclusiv a ministrului Sorin Grindeanu, după 5 ani de lucrări.
Contractul a fost semnat în ianuarie 2018, iar termenul inițial de finalizare a fost 2021. Ulterior, au fost avansate mai multe termene, care însă nu au fost respectate. În total, costurile s-au ridicat la aproximativ 500 de milioane de euro.
La puțin timp după inaugurare, au apărut mai multe nereguli. Mai întâi, în august, pe podul de la Brăila au fost constatate denivelări despre care CNAIR a spus că au fost cauzate de nerespectarea restricțiilor de tonaj în zilele caniculare. După câteva zile, șoferii nu au mai putut travesa podul, care era închis întrucât constructorul nu a considerat ziua de Sfânta Maria drept sărbătoare legală. Apoi, la finalul lunii august, o filmare apărută în spațiul public arăta cum șuruburile podului se desprindeau ușor, iar CNAIR a dat vina pe neglijența constructorilor și, după verificări, a transmis că 0,4% dintre cele 100.000 de șuruburi erau slăbite.