În urmă cu opt ani, victoria lui Trump și Brexit-ul au produs temeri că social media distruge realitatea. Astăzi, această presupunere nu mai există. Victoria lui Trump din 2016, plus votul șoc din Regatul Unit pentru ieșirea din UE, au făcut ca dezbaterile globale să caute o explicație.
În cazul Brexitului, argumentul a fost că alegătorii au fost spălați pe creier de către o firmă de date gigant, iar în cazul lui Trump, ar fi fost vorba de troli ruși. A urmat aproape un deceniu de alarmă cu privire la dezinformare, cu legiuitori care se chinuiau să decidă ce idei ar trebui să permită platformele de socializare să promoveze.
O industrie supranumitĂ Big Disinfo apăruse în acea perioadă pentru a lupta împotriva informațiilor false. ONG-urile au pompat sume mari de bani în grupuri care promiteau democrația împotriva fenomenului de fake news, în timp ce operațiunile de verificare promiteau să patruleze toate aceste minciuni.
În zilele de după alegerile din 2016, Mark Zu...