Ideea are o importanță majoră în economie, deoarece arată cum inovația stimulează creșterea și transformă piețele, forțând modelele vechi să lase locul celor noi, arată analiștii XTB, companie de investiții pe bursele internaționale.
Conceptul a fost introdus pentru prima dată de către Joseph Schumpeter, născut în 1883 în Třešt, localitate situată la doar câțiva kilometri de Jihlava, în Cehia. Noțiunea de bază a distrugerii creative este că ideile, tehnologiile și companiile noi le înlocuiesc treptat pe cele vechi. Apariția automobilului a pus industria cailor în plan secund, iar apariția televiziunii, de exemplu, a redus popularitatea radioului.
Inovația și progresul tehnologic cresc productivitatea și stimulează creșterea economică și nivelul de trai. Pe de altă parte, se poate spune că aceste concepte aduc și dezavantaje temporare, sub forma dispariției unor industrii și locuri de muncă. Cei mai recenți laureați...

acum 1 luna
15























English (US) ·
Romanian (RO) ·