Presiunea inflației în 2025. Românii abandonează brandurile cunoscute în favoarea mărcilor ieftine

acum 1 ora 10

Raportul Consumer Index România 2025 indică o maturizare accelerată a comportamentului de consum al românilor, care resimt presiunea inflației și devin mult mai prudenți. Pe lângă preocupările economice imediate, conflictele externe (54%) și rezultatul alegerilor politice interne (50%) completează tabloul îngrijorărilor, semnalând o mutare a atenției către impactul economic al instabilității globale.

 „Într-un mediu economic şi geopolitic volatil, ei devin mai prudenţi, prioritizează esenţialul şi caută soluţii eficiente, inclusiv prin reducerea risipei şi orientarea către mărci private”, spune Georgiana Iancu, specialist retail la EY.

Tertipurile la care apelează comercianții

Percepția inflației este generalizată: peste 90% dintre respondenți observă creșteri de prețuri la alimente și costurile energetice ale gospodăriei, iar 84% la combustibil. În plus, fenomenul de „shrinkflation” (reducerea cantității m...

Sursa: https://www.realitatea.net/stiri/actual/presiunea-inflatiei-in-2025-romanii-abandoneaza-brandurile-cunoscute-in-favoarea-marcilor-ieftine_693fd74e7c9f3c5ca42e2863

Citiți întregul articol

Declinarea răspunderii !!!

SP1.RO este un agregator automat de știri din România. În fiecare articol, preluat de SP1.RO cu maxim 1000 de caractere din articolul original, este specificat numele sursei și hyperlink-ul către sursă.

Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (caleaeuropeana.ro).

Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail la [email protected] și conținutul va fi șters în cel mai scurt timp posibil.