Raportul Consumer Index România 2025 indică o maturizare accelerată a comportamentului de consum al românilor, care resimt presiunea inflației și devin mult mai prudenți. Pe lângă preocupările economice imediate, conflictele externe (54%) și rezultatul alegerilor politice interne (50%) completează tabloul îngrijorărilor, semnalând o mutare a atenției către impactul economic al instabilității globale.
„Într-un mediu economic şi geopolitic volatil, ei devin mai prudenţi, prioritizează esenţialul şi caută soluţii eficiente, inclusiv prin reducerea risipei şi orientarea către mărci private”, spune Georgiana Iancu, specialist retail la EY.
Tertipurile la care apelează comercianțiiPercepția inflației este generalizată: peste 90% dintre respondenți observă creșteri de prețuri la alimente și costurile energetice ale gospodăriei, iar 84% la combustibil. În plus, fenomenul de „shrinkflation” (reducerea cantității m...

acum 1 ora
10





















English (US) ·
Romanian (RO) ·