Primul tren produs de către Alstom în Polonia pentru a fi livrat României, prin Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a fost expediat în 29 noiembrie către Bucureşti, unde va ajunge pe 5 decembrie, informează News.ro.. Acesta ar urma să circule pe ruta București - Constanța.
Trenul electric, primul cumpărat în ultimii 20 de ani, va intra în România la Curtici, sâmbătă, 2 decembrie, și va trebui să fie pus în circulație cel mai târziu pe 31 decembrie 2023 pentru a nu pierde 70 de milioane de Euro, fonduri europene.
„Trenul este programat să ajungă de la Katowice (Polonia) la Curtici, pentru a face procedurile de intrare în ţară, în seară de 2 decembrie 2023. La Bucureşti este programat să ajungă pe 5 decembrie 2023 şi să înceapă pregătirile din partea furnizorului în vederea livrării oficiale către ARF”, a transmis Autoritatea pentru Reformă Feroviară.
În prima etapă, după testele statice, trenul va efectua o serie de teste dinamice, pe Inelul de la Făurei al AFER şi pe reţeaua feroviară publică.
Trenul va fi pus în circulaţie de către CFR Călători, câştigătorul licitaţiei pentru primul contract de servicii publice de transport feroviar de călători atribuit competitiv.
Primul tren nou cumpărat în ultimii 20 de ani va circula de la sfârșitul lunii decembrie pe linia București – Constanța, relatează Economedia.
Acesta este primul tren electric nou cumpărat în ultimii 20 de ani de CFR Călători și face parte dintr-o comandă de 37 de trenuri electrice de lung parcurs InterRegio, cumpărate de la Alstom.
Contractul are o durată de 5 ani și prevede operarea primelor 12 din cele 37 de trenuri cumpărate.
Primele 5 rute sunt: București Nord – Constanța, București – Craiova, București-Nord – Craiova – Timișoara – Arad, București – Brașov – Arad – Timișoara Nord, București-Nord – Craiova – Petroșani.