Programul Rabla ar putea fi modificat astfel încât să poată fi cumpărate doar mașini ieftine, pentru stimularea producției auto interne

acum 1 an 158

Guvernul ia în calcul modificarea programului Rabla astfel încât beneficiarii voucherelor să poată achiziționa doar mașini mai ieftine, scrie G4Media, care citează surse guvernamentale. Scopul modificării ar fi impulsionarea producției interne, în condițiile în care Dacia și Ford produc mașini din gamele populare.


Potrivit sursei citate, Executivul ia în calcul și extinderea programului la tractoare agricole.


Programul Rabla a apărut în urmă cu aproape 20 de ani și viza scoaterea de pe piață a autovehiculelor vechi, iar inițial a avut ca scop protejarea producătorilor auto din România de importul de mașini vechi din Occident fără taxe vamale.


În schimbul casării unei mașini vechi, proprietarii primesc un voucher pe care îl pot folosi pentru achiziția unui automobil nou.


Cât primești dacă dai la casat o mașină veche


De-a lungul timpului, Programul Rabla a fost modificat de nenumărate ori.


În acest moment, valoarea unui voucher este de 7.000 de lei pentru o mașină veche casată, iar pentru două se primesc 10.000 de lei în total. Pentru achiziția unui automobil nou nu se pot folosi decât două tichete.


De asemenea, se pot achiziționa și motociclete, bonusul fiind de 7.000 de lei.


Rabla Plus, pentru mașini hibride, electrice și pe hidrogen


Concomitent, există și programul Rabla Plus.


Pentru achiziția unui automobil hibrid se primesc 26.000 de lei la casarea unei mașini vechi, în vreme ce pentru casarea a două mașini se primesc 29.000 de lei, conform Administrației Fondului pentru Mediu.


Suma primită crește la 51.000 de lei la achiziționarea unei mașini electrice sau pe hidrogen odată cu casarea unei mașini vechi și la 54.000 de lei pentru casarea a două mașini vechi.


Există o limită de preț de 75.000 de euro pentru mașinile noi cumpărate în cazul acestuia.


Pentru o motocicletă electrică se primesc 26.000 de lei.


Industria auto, afectată de taxa pe cifra de afaceri


În România există doi mari producători auto, Renault și Ford.


Renault deține Dacia Mioveni, în vreme ce Ford deține la Craiova o fabrică.


Dacia vinde un model electric numit Spring, dar acesta este importat din China. La Mioveni se produc modele precum Duster, Sandero, Logan și Jogger.


Ford produce din 2019 la Craiova modelul Puma hibrid și a anunțat recent că din 2024 va realiza în Bănie și o versiune electrică a acestuia. De asemenea, se mai produc modele Transit Courier și Tourneo Courier


Industria auto a criticat recent taxa de 1% impusă de Guvern pe cifra de afaceri a companiilor cu vânzări mai mari de 50 de milioane de euro, conform Profit.ro.


Sursa: https://www.libertatea.ro/stiri/programul-rabla-ar-putea-fi-modificat-astfel-incat-sa-poata-fi-cumparate-doar-masini-ieftine-pentru-stimularea-productiei-auto-interne-4705707

Citiți întregul articol

Declinarea răspunderii !!!

SP1.RO este un agregator automat de știri din România. În fiecare articol, preluat de SP1.RO cu maxim 500 de caractere din articolul original, este specificat numele sursei și hyperlink-ul către sursă.

Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (caleaeuropeana.ro).

Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail la [email protected] și conținutul va fi șters în cel mai scurt timp posibil.