Românii au devenit vânători de oferte. Cum au schimbat scumpirile coșul zilnic de cumpărături
acum 5 ore
9
Inflația, deși în scădere față de vârfuri, continuă să roade din puterea de cumpărare a românilor, transformând coșul de cumpărături într-un adevărat câmp de bătălie al prețurilor. Un nou studiu realizat de firma de cercetare NielsenIQ dezvăluie că românii au devenit vânători de chilipiruri, preferând în mod covârșitor magazinele cu prețuri mici și promoțiile.
Metaforic vorbind, consumatorul român a închis portofelul la impuls și l-a deschis doar la semnalul promoției. Datele arată că prețul mediu plătit pentru bunurile de larg consum (FMCG) a crescut cu doar 3,5% în trimestrul trei, mult sub rata inflației, deoarece românii aleg în mod constant produse mai ieftine și renunță la produsele de răsfăț.
Această strategie este o consecință directă a scumpirilor nealiniate la nivel european. Conform Eurostat, România continuă să fie țara cu cea mai ridicată inflație anuală din Uniunea Europeană (de exemplu, 8,6% în septembrie 2025), de peste ...
SP1.RO este un agregator automat de știri din România. În fiecare articol, preluat de SP1.RO cu maxim 1000 de caractere din articolul original, este specificat numele sursei și hyperlink-ul către sursă.
Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (caleaeuropeana.ro).
Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail la [email protected] și conținutul va fi șters în cel mai scurt timp posibil.