Platforma de comerț electronic Temu a devenit rapid un jucător important pe piața globală. Potrivit The Conversation, Temu a adunat 93,7 milioane de utilizatori în Europa până la sfârșitul anului 2024, inclusiv 16,3 milioane în Germania, 12 milioane în Franța, 10 milioane în Italia și 9,6 milioane în Polonia.
Care este modelul de afaceri Temu
Temu folosește modelul de afaceri al companiei-mamă Pinduoduo din China. Aceasta a fost fondată în 2015, după succesul platformei Pinhaohuo de vânzare en-gros a fructelor proaspete.
La baza strategiei Temu stă modelul Consumer-To-Manufacturer (C2M). Acesta implică licitații inverse, în care Temu solicită oferte de la producători, forțându-i să concureze prin prețuri cât mai mici. Pinduoduo stabilește prețurile finale și marjele de profit.
Producătorii livrează direct în depozitele din China, eliminând necesitatea ca Temu să cumpere sau să dețină stocuri. Plățile se fac, de obicei, trimestrial, redu...