Noul sistem va opera pe baza a 700 de carduri de acces, având capacitatea de a stoca informații despre 5.000 de utilizatori și 20.000 de evenimente, fără a necesita o comunicare constantă cu serverul central, conform documentelor obținute de jurnaliștii de la Libertatea.
În memorandum-ul adresat secretarului general Mario Oprea se precizează că „se vor instala câte două sisteme de acces cu card RFID (carduri PCV Mifare), unul pentru intrare și unul pentru ieșire. Timpul de răspuns la citirea unui card și înregistrarea în sistem a evenimentului de acces este de sub 0,5 secunde.”
Deși inițial se planificase implementarea recunoașterii faciale pentru validarea identității angajaților, aceștia s-au opus ferm, comparând această măsură cu practici întâlnite în regimuri autoritare, precum cel din China. Prin urmare, recunoașterea facială va fi efectuată de agenți ai Serviciului de Protecție și Pază (SPP), și nu prin intermediul sistemului IT al Senatului, acesta din urmă având ...