Radarele vechi pot înregistra viteze eronate, afectând șoferii nevinovați. Profesorul Radu Drosescu de la de la Departamentul de Inginerie Mecanică și Autovehicule Rutiere al Facultății de Mecanică, Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași, a declarat că aceste dispozitive, din cauza fasciculului mult prea larg, care poate acoperi mai multe benzi la distanțe mari, pot capta viteza altor vehicule decât cele vizate.
Cum funcționează radarele vechi
Conferențiarul Radu Drosescu a explicat pentru Ziarul de Iași că radarele vechi, cum ar fi MPH Bee III sau Python II, emit un fascicul conic care se lărgește odată cu distanța. La 100-300 de metri, acesta poate acoperi o porțiune mare din drum.
„O eroare frecventă a operatorului RADAR constând în identificarea greșită a vehiculului țintă este strâns legată tocmai de lățimea fasciculului și nu de precizia de măsurare. Cu alte cuvinte, agentul înregistrează din greșeală viteza unui vehicul aflat lân...

acum 2 zile
9






















English (US) ·
Romanian (RO) ·