Tranzacția anului în zona de supermarketuri. Proprietarul Mega Image cumpără rețeaua Profi România pentru o sumă uriașă

acum 1 an 164

Tranzacția se face pentru 1,3 miliarde de euro, a anunțat MidEuropa Partners, fondul de investiții care deține Profi. Achiziția va crea unul dintre cei mai mari retaileri din România, cu vânzări combinate de peste 20 de miliarde lei și va fi efectivă după primirea aprobărilor din partea autorităților de concurență.


„Ahold Delhaize, unul dintre cei mai mari jucători din piaţa mondială de retail alimentar, care în prezent deţine 19 branduri la nivel global, printre care şi Mega Image, anunţă că a ajuns la un acord privind achiziţionarea companiei Profi Rom Food, care operează reţeaua de magazine Profi în România, de la MidEuropa”, anunţă grupul, într-un comunicat.


Tranzacţia de 1,3 miliarde de euro este supusă aprobării de către autorităţile competente în materia regulilor de concurenţă şi se estimează a fi finalizată în cursul anului 2024.


Prezență extinsă


Prin reunirea celor două branduri, Mega Image şi Profi, grupul anunţă că îşi va extinde prezenţa la nivel naţional.


„România este o piaţă atractivă, cu o dezvoltare susţinută prin investiţii solide. Ne bucurăm că vom continua să contribuim la dezvoltarea pieţei locale de retail alimentar, acum şi alături de Profi, care devine parte din familia noastră de branduri Ahold Delhaize. Magazinele din reţeaua Profi vor extinde şi completa reţeaua deja existentă de magazine Mega Image”, spune Jesper Lauridsen, director operațional Europa Centrală şi de Est la Ahold Delhaize.


„Profi Rom Food, unul dintre cei mai extinşi retaileri ai României, anunță intrarea într-o nouă etapă de dezvoltare în urma tranzacției prin care Ahold Delhaize a achiziționat compania de la MidEuropa, unul dintre principalii actori de private equity din Europa”, anunță și Profi.


„Vânzarea Profi către Ahold Delhaize reprezintă cea mai mare tranzacție pe segmentul de produse alimentare din Europa continentală care implică un fond de private equity. De asemenea, tranzacția scrie istorie la nivel regional, fiind cea mai mare de până acum pe segmentul alimentar din Europa Centrală și de Est”, a precizat și MidEuropea Partners, fondul de investiții private ce deține Profi.


Gigant global


Ahold Delhaize este unul dintre cei mai mari jucători din retail la nivel global în segmentul de supermarketuri şi comerţ online. Mărcile locale din portofoliu deservesc 60 de milioane de clienţi în fiecare săptămână, atât în magazine, cât şi online, în Statele Unite, Europa şi Indonezia. Împreună, aceste mărci au peste 414.000 de angajaţi în 7.659 de magazine alimentare şi de specialitate şi includ cel mai mare retailer online din Benelux şi cei mai importanţi comercianţi online din Benelux şi Statele Unite.


„Primim cu entuziasm Profi alături de noi, în familia Ahold Delhaize. Este un moment de referinţă pentru industria de retail din România, unic prin mărime şi la nivelul grupului nostru. Suntem două branduri puternice, complementare şi, împreună, vom reuşi să facem o diferenţă semnificativă prin ceea ce oferim zi de zi clienţilor noştri: produse locale, proaspete şi sănătoase de la o reţea extinsă de producători locali, o gamă de sortimente şi mai bună de mărci proprii, naţionale şi internaţionale”, afirmă Mircea Moga, CEO Mega Image.


Cine sunt actorii


Fondat în 1995, Mega Image este unul dintre cele mai mari lanţuri de supermarketuri din România cu o reţea ce cuprinde în prezent 969 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Iaşi, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Oradea, Timişoara, Bacău, Sibiu şi alte oraşe din ţară, sub mărcile Mega Image şi Shop&Go.


Profi este un retailer alimentar de proximitate din România, cu o reţea de peste 1.650 de magazine în toată România, cu  şase centre de distribuţie. Profi are peste 28.000 de angajaţi în toată ţara şi a generat venituri de peste 2,5 miliarde de euro în perioada de 12 luni încheiată în iunie 2023.


Topul retailerilor


În 2022, Profi a fost al treilea retailer din România în funcție de vânzări, cu afaceri de 11,66 miliarde de lei, în vreme ce Mega Image s-a clasat pe locul al șaselea, cu 8,7 miliarde de lei, conform datelor Ministerului Finanțelor.


Pe primul loc în top se află Lidl, parte a grupului german Schwarz, cu vânzări totale de 18,5 miliarde de lei, în vreme ce Kaufland, deținut de același grup, este pe locul al doilea, cu afaceri de 16 miliarde de lei.


Grupul francez Carrefour deține, la rândul său, atât lanțul de hipermarketuri omonim (afaceri de 10,4 miliarde de lei), cât și lanțurile Artima (Market și Express - cu vânzări de 2,4 miliarde de lei), Colombus (1,18 miliarde de lei) dar și Supeco (751 milioane lei). În vara acestui an a anunțat cumpărarea Cora (1,5 miliarde de lei).


De asemenea, Auchan a instalat magazine de proximitate MyAuchan în toate benzinăriile Petrom.


În urma cumpărării Profi de către Mega Image nu mai există retaileri mari în România care să nu fie deținuți de către un grup internațional. Mai există însă rețele locale, precum Diana Com, Annabella și EuroMarket.


Sursa: https://www.libertatea.ro/stiri/tranzactia-anului-in-zona-de-supermarketuri-proprietarul-mega-image-cumpara-reteaua-profi-romania-pentru-o-suma-uriasa-4704191

Citiți întregul articol

Declinarea răspunderii !!!

SP1.RO este un agregator automat de știri din România. În fiecare articol, preluat de SP1.RO cu maxim 500 de caractere din articolul original, este specificat numele sursei și hyperlink-ul către sursă.

Preluarea informațiilor urmăreste promovarea și facilitarea accesului la informație, cu respectarea drepturilor de proprietate intelectuală, conform cu termenii și condițiile sursei (caleaeuropeana.ro).

Dacă sunteți proprietarul conținutului și nu doriți să vă publicăm materialele, vă rugăm să ne contactați prin e-mail la [email protected] și conținutul va fi șters în cel mai scurt timp posibil.