Începând cu 1 ianuarie, Duma rusă de Stat nu va mai plăti cheltuielile deputaților pentru benzină decât dacă aceștia trec la mașini produse în țară sau la mărci străine recomandate de Ministerul Industriei și Comerțului, relatează ziarul de stat Izvestia.
Duma de Stat nu va accepta documentele necesare decontării cheltuielilor pentru serviciile de transport auto pentru cei care coduc mașini străine.
„De la 1 ianuarie, Duma de Stat nu va accepta documentele necesare rambursării costurilor serviciilor de transport auto pentru mașini de alte mărci cu excepția celor autohtone]”, a confirmat prim-vicepreședintele Comisiei pentru Educație a Dumei de Stat, Iana Lantratova.
Potrivit acesteia, decizia se referă compensarea cheltuielilor din timpul călătoriilor deputaților în regiunile lor. Până acum, Lantratova, care reprezintă regiunea Celiabinsk, conducea o Toyota Camry.
Ministerul Industriei și Comerțului a întocmit o listă cu mașinile pe care le pot folosi funcționarii publici: Lada (modele Vesta, Vesta SW Cross, Granta, Niva Travel, Niva Legend), UAZ (Patriot, Pickup, Profi, Hunter, SGR), Aurus (Senat, Komendant), Moskvici (3, 3e, 6), Evolute (I-Pro, I-Joy, I-Sky) și Haval (Jolion, Dargo, F7/F7x, H9).
Cu toate acestea, scrie The Moscow Times, în unele regiuni este extrem de dificil să găsești mașini rusești, de exemplu în Orientul Îndepărtat. Prin urmare, după cum a remarcat unul dintre parlamentari, deputaților li se poate atribui o mașină străină care a fost produsă în fabricile rusești înainte ca producătorii de mașini occidentali să părăsească Rusia ca „mașină autohtonă”.
Anterior, pe 19 decembrie, presa rusă a notat că autoritățile executive regionale au primit o scrisoare de la șeful aparatului Dumei de Stat, Igor Diveikin, în care, cu referire la decizia președintelui Vyiacheslav Volodin, „de transfer la mașini el producătorilor autohtoni de la 1 ianuarie 2024”.
Pe 3 august, la o întâlnire cu șefii întreprinderilor de producție, președintele rus Vladimir Putin a discutat despre tranziția oficialilor ruși la mașini produse pe plan intern. Putin a subliniat că „toți oficialii ruși ar trebui să conducă mașini fabricate în Federație”.
În această săptămână, Institutul Politehnic din Moscova (Polytech) a prezentat prototipul Amber (n.r. Chihlimbar), viitoarea mașină electrică pe care o dezvoltă uzina Avtotor din Kaliningrad.
Fotografii cu prototipul viitoarei mașini electrice au declanșat un val de ironii pe rețelele de socializare din cauza designului.
Înainte de invadarea Ucrainei, care a dus la retragerea a numeroși producători auto occidentali din Rusia, uzina Avtotor din Kaliningrad, cea care urmează să producă mașina electrică Amber, asambla autoturisme ale BMW, KIA și Hyundai.
Foto cu caracter ilustrativ: Hepta (UAZ Patriot)